Over UCT International en de Online University

Na jaren getraind te hebben in de meest uit eenlopende vechtsporten zoals o.a. Karate, Tae Kwon-Do, Judo, Thai boksen, Aikido, Systema, Krav Maga, Escrima Concepts, Braziliaans Jiu Jitsu en Kung-Fu besloten we bij UCT International een programma te schrijven waar al onze expertise in terug zou zijn te vinden.
Dit heeft geresulteerd in een all round weerbaarheid training met voor het staande deel van het conflict het Wing Chun programma, voor wapen gerelateerde training het ACE (Escrima Concepts) programma en voor alles wat zich op de grond afspeelt het Braziliaans Jiu Jitsu.

Uit alle eerder genoemde vechtsporten werden elementen toegevoegd aan de door ons aangeboden programma’s, een paar jaar later ontstond het idee een speciaal programma voor de meest kwetsbaren onder ons te ontwikkelen: onze kinderen. Dit resulteerde uiteindelijk in het succesvolle Jing Wu Kids Kung Fu programma.

Training voor Kids

Een belangrijke zienswijze is tot op de dag van vandaag dat we zoveel mogelijk agressie weg houden uit onze trainingen voor ‘Kids’ Er is tijdens de trainingen tot 12 jaar geen tot minimale sparring, dit om juist de agressie niet op te roepen. Geleidelijk aan wordt er dan vanaf 12 jaar meer getraind met vrij sparren. Alle aspecten van je eigen ruimte beheren en je adequaat kunnen weren komen bij ons aan de orde.

Om onze kinderen nog beter van dienst te kunnen zijn hebben we dit online platform gecreëerd, speciaal voor onze eigen leden. Hier kunnen de Jing Wu Dragons, de Jing Wu Kids en de Jing Wu Warriors nog eens kijken wat er in hun programma zit, welke details daarbij horen en hoe dit effect heeft op de uitvoering. Een prachtige manier om thuis de fijne kneepjes nog een keer op het scherm te kunnen zien, vaak gedemonstreerd door Sifu Benno Wai en Sifu Pele Nguyen en hun expertise Jing Wu Kids Team van Instructeurs. Ook zullen er regelmatig speciale video’s worden ge-upload over specifieke onderwerpen. Iedere maand zal er ook een Jing Wu leerling worden uitgenodigd om een keer deel te nemen aan een video.

We hopen natuurlijk dat de UCT University zal bijdragen aan de groei van de leerling en het plezier hebben in deze, in onze ogen, onmisbaar onderdeel van het leven.

Training voor volwassenen

Net als bij de kinder programma’s is de UCT University voor volwassenen bedoeld om extra informatie te kunnen geven aan onze leden. Het is altijd een hele opgave om de fijnere details mee te krijgen in een les waar normaliter veel mensen zorgen voor een zekere ruis. De lessen online kunnen meer inzicht geven in de achterliggende concepten en helpen ook om gefundeerde vragen te stellen tijdens de reguliere lessen. Ideaal na slag werk van de specifieke programma’s die onder de vlag van UCT International worden gedoceerd.

De UCT University is voor de volwassenen op gedeeld in een aantal categorieën. Er zijn video’s over

• het UCT Kung Fu programma
  • het wapen programma ACE
  • het Braziliaans Jiu Jitsu
  • het Nei Gong programma

Om alle programma’s naar het volgende niveau te tillen voor onze leden hebben wij dit online platform ontwikkeld: de UCT (Online) University.

Warme groet van een glimlachend hart.

Het team van UCT

Team UCT – Jing Wu Kids